wtorek, 6 października 2015

Ognisko u Agaty ☼

3 października o godzinie 16 odbyło się ognisko klasowe. Niestety, zabrakło nam na nim kilku osób... Wojtuś! - brakowało nam Twojego poczucia humoru, jakże specyficznego! Poza tym nie miał kto pomóc nam w zjedzeniu kiełbasy, nakupionej jak dla małej jednostki wojskowej:) Brakowało nam też DJ'a w postaci Rafała, ale jakoś daliśmy radę:) No i nasze kochane dwie Ole, które zrezygnowały z ogniska na rzecz pilnej nauki - mamy szczerą nadzieję, że teraz już będą same szóstki!
Ognisko zorganizowała Agata. Spotkanie okazało się świetną zabawą, ciekawą rozrywką i... doskonałym pretekstem do przytycia oraz poznania się bliżej:) Czas urozmaicały nam zabawy w chowanego jak i podchody. Znaleźliśmy też uciechę w huśtawce - takie małe, a cieszy! Jednak to spodnie Kamila poznały się na niej najlepiej, a Kacper miał z nią całkiem bliskie spotkanie...:-)
Domek na drzewie, piękne kociaki, wspaniałe jedzenie, wesoło skaczący ogień, rozrywka i oczywiście najlepsi ludzie na świecie - to gwarancja dobrej zabawy. Z tego miejsca podziękowania kierujemy do:
- Pani Gosi - opiekunki i wychowawczyni
- Agaty - za zorganizowanie i chęci
- Pana Rysia - za użyczenie podwórka i pomoc w organizacji;)
To spotkanie każdy z nas na pewno zapamięta na długo!

Ognisko nr 1 2015/2016 uważamy za udane!
DO NASTĘPNEGO! :)

Zdjęcia możecie zobaczyć TUTAJ!

niedziela, 14 czerwca 2015

Powiatowy Konkurs Ortograficzny 2015

To już po raz szesnasty Publiczne Gimnazjum im. Władysława II Jagiełły w Choszcznie gościło laureatów konkursów z gimnazjów powiatu choszczeńskiego. W czwartek, 28 maja, na szczeblu powiatowym gimnazjaliści zmierzyli się z dyktandem i testem przygotowanym przez p. Elżbietę Wareliś, nauczycielkę języka polskiego.
Ortografia nie musi być zmorą, a udowodnił to Jakub Szylak, uczeń klasy IIIb, który zajął II miejsce w potyczkach indywidualnych, a rywalizował z uczniami sześciu gimnazjów w powiecie. Poza tym zespół zdobył III miejsce za plakat promujący naukę ortografii w naszej gminie. Zwycięzcy oraz uczestnicy konkursu otrzymali nagrody rzeczowe i pamiątkowe dyplomy. Gimnazjum w Krzęcinie godnie prezentowali: Jakub Szylak, Aleksandra Bobojć i Nadia Stasiak, a do konkursu młodzież przygotowała pani Barbara Biesiada.

środa, 10 czerwca 2015

"Czy znasz swój powiat?" 2015

20 maja 2015r. uczniowie Zespołu Szkół brali udział w XVII edycji Powiatowego Konkursu Historii Regionalnej "Czy znasz swój powiat?" w tym roku pod hasłem: „ Dziedzictwo Cystersów Bierzwnickich”. Do szkoły wróciliśmy z dyplomami, nagrodami oraz pucharem. Nasi uczniowie wykazali się nie tylko ogromną wiedzą ale i wielkimi zdolnościami plastycznymi.

Gimnazjum reprezentowali:

1.Paulina Abraś – z klasy V
2.Jagoda Leciejewska – z klasy V
3.Aleksandra Rutkowska – z klasy V
Praca plastyczna tego zespoły została przez komisję bardzo wysoko oceniona i nagrodzona.

czwartek, 28 maja 2015

Wycieczka do Warszawy ✈ ☀

11 maja (poniedziałek) wyjechaliśmy na wymarzoną wycieczkę do Warszawy. Tak długo na nią czekaliśmy, że nawet tak wczesna godzina zbiórki nam nie przeszkadzała. O godzinie 5 cała trzydziestoosobowa grupa stała już zniecierpliwiona na przystanku autobusowym, by wyjechać na 4 dni do stolicy.
W Warszawie byliśmy o godzinie 13. Zmęczeni, ale jakże ciekawi tajemnic tego pięknego miasta, od razu wyruszyliśmy do Zamku Królewskiego. Byliśmy zachwyceni życiem jakie prowadzili nasi Królowie. Zamek był tak ogromny, że można było się w nim szybko zgubić. Poznaliśmy życie króli i ludzi żyjących w tamtym okresie. Wzięliśmy również udział w Lekcji Muzealnej. Niezapowiedzianą niespodzianką był spacer po ogrodzie Biblioteki Warszawskiej, który znajdował się na dachu czytelni. Później pojechaliśmy na Stadion Narodowy, by zobaczyć jak ciężko o wygraną walczą nasi zawodnicy piłki nożnej. Mieliśmy okazję przejść się trasą piłkarską, a także dowiedzieliśmy się kilka fajnych ciekawostek na temat graczy. Wyczerpani podróżą i już tryskający wiedzą zakwaterowaliśmy się w hostelu, gdzie przyjęli nas bardzo ciepło. Zjedliśmy obiadokolację i odpoczywaliśmy w pokojach.
Następnego dnia wszyscy chętnie wstaliśmy z łóżek, by dowiedzieć się więcej o Warszawie. Zjedliśmy śniadanie i wyjechaliśmy do Centrum Kopernika, gdzie spędziliśmy 5 godzin pełnych wiedzy i nauki. Po obiedzie udaliśmy się autokarem na ul. Wiejską, gdzie zwiedzaliśmy parlament, po którym oprowadziła nas pani przewodnik. Załapaliśmy się nawet na strajk rolników. Po niecodziennym wydarzeniu wybraliśmy się na Złote Tarasy. Zmęczeni wróciliśmy do hostelu. Zjedliśmy wspólną kolację i udaliśmy się na odpoczynek do swoich pokoi.
W 3 dzień, czyli środę, mogliśmy pospać trochę dłużej, bo pobudka była dopiero o godzinie 8:00. Później zjedliśmy śniadanie i pojechaliśmy do centrum Warszawy, gdzie poznaliśmy naszą panią przewodnik, która oprowadziła nas po całej Warszawie. Mieliśmy przyjemności zwiedzić: Kolumnę Zygmunta, Plac Zamkowy, Wielki Dzwon, Rynek Starego Miasta, warszawską Syrenkę, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, Krakowskie Przedmieście, Pałac Prezydencki, plac Piłsudskiego, Grób Nieznanego Żołnierza etc. Zjedliśmy obiad przy placu bankowym i wyciszeni wybraliśmy się na Powązki, gdzie nie jednym łezka zakręciła się w oku. Następnie wjechaliśmy windą na Pałac Kultury i Nauki. Wieczorem zrobiliśmy sobie grilla i graliśmy w różne gry zespołowe.
Nasza wycieczka niestety dobiegała końca. Ostatniego dnia spotkaliśmy się z naszą panią przewodnik przed pałacem w Wilanowie, gdzie zwiedziliśmy apartamenty Jana III Sobieskiego i jego ukochanej Marysieńki. Następnie przejechaliśmy do Łazienek Królewskich i pospacerowaliśmy po parku. Mieliśmy okazję obejrzeć Pomnik Chopina, Teatr na Wodzie, Biały Dom, Pałac na Wodzie etc. Nadeszła wyczekiwana chwila, którą było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. W tym miejscu raczej nie było widać uśmiechu na naszych twarzach. Jesteśmy dumni, że jesteśmy obywatelami kraju z taką historią.
Nieubłaganie zbliżał się powrót do domu. Wyjechaliśmy o godzinie 16. Emocje, które były nam bliskie w Warszawie - mieście obok którego nie sposób przejść obojętnie - towarzyszą nam do tej pory. Cieszymy się, że nasi przodkowie tak dzielnie walczyli o nasz kraj. Dziękujemy im za to.

W tym miejscu chcemy również serdecznie podziękować naszej Pani Małgosi i Pani Eli za zorganizowanie przecudownych wspomnień. DZIĘKUJEMY.

Zachęcamy wszystkich, by tak jak my wyjechali do Warszawy, aby zobaczyć jak pięknie jest widzieć stolicę po wszystkich tragediach!

Zdjęcia z Warszawy możecie obejrzeć TUTAJ! :) :-)

poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Zemsta!

11 kwietnia 2015 roku o godzinie 16. w Chłopowie została wystawiona sztuka Aleksandra Fredry pt. "Zemsta". Przedstawienie przyciągnęło wielu ludzi, gdyż było to niecodzienne wydarzenie. Na scenie można było podziwiać piękną scenografie przygotowaną przez p. Małgorzatę Matuszak. Swoich aktorskich sił próbowali rodzice, nauczyciele jak i uczniowie. Spektakl zrobiony był z dużym rozmachem, jak na pozwalające warunki. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu p. Barbary Biesiady, p. Małgorzaty Matuszak oraz p. Hanny Szylak - członkini Rady Rodziców - wszystko było dopięte na ostatni guzik. Aktorzy bardzo poważnie potraktowali swoje role, co przełożyło się na ich znakomitą grę. Brawurowo, niczym zawodowy aktor, zagrał p. Marcin Michta, który wczuł się w role Cześnika do tego stopnia, że poświęcił swoją długo zapuszczaną brodę oraz zmienił fryzurę. "Wszystko dla kultury i sztuki" - śmieje się pan Marcin:) Wszyscy byli pod wrażeniem. W czasie spektaklu na sali była absolutna cisza. Całość miała charakter czysto teatralny - był antrakt, świetna oprawa muzyczna oraz kawiarenka, z której skorzystali widzowie. Po przedstawieniu aktorzy dostali dłuuugie owacje na stojąco. P. Hanna Szylak wręczyła kwiaty reżyserce, aktorom oraz scenarzystce. Teatr to piękna przygoda zaszczepiająca w nas coraz to nowe przeżycia i wrażenia. Myślę, że każdy z aktorów odnalazł w sobie coś nowego i jakąś cechę granej postaci ma już w sobie. Mam nadzieję, że podobne spektakle będą wystawiane częściej. Pani Basiu liczymy na pani pomoc!

A oto obsada aktorska:
Śmigalski- Oskar Grabiec
Papkin - Oliwia Jarecka
Murarze - Agata Schiffer oraz Patryk Łassa

Więcej zdjęć możecie zobaczyć TUTAJ! :-)